Souhlasím

Tento obchod používá cookies a další technologie, abychom mohli zlepšit vaše zkušenosti na našich stránkách.

Nejčastější dotazy (FAQ)

Mohu si nábytek prohlédnou před koupí?

Na nábytek se můžete přijet podívat k nám na showroom do Tehovce https://www.indickynabytek.cz/prodejny I když je na showromu zhruba jen 5% naší produkce, pro orientaci je to postačující. Navíc vám můžeme vybrané kusy vybalit a pokud budete mít dostatek místa v autě, můžete si je i hned odvézt. Jen poprosím zavolat předem, občas jedeme do banky, na poštu apod… V případě, že chcete barvu nábytku podobnou vašemu stávajícímu nábytku, doporučuji si vzít s sebou šuplík, poličku apod. pro porovnání. I když máte váš nábytek roky denně na očích, s určením správného odstínu můžete mít problém a 99% zákazníků se vrací pro vzorek :) Pokud začínáte s nábytkem nově, doporučuji vzít s sebou vzorek podlahy, barva se pak lépe vybírá.

Plením planetu když si zakoupím nábytek z masivu?

Zde vás svědomí rozhodně hryzat nemusí :) V Indii vláda dbá o ekologii (v některých bodech i lépe a chytřeji než vyspělé státy) Za každý pokácený strom se musí vysadit nový. Za černou těžbu jsou dosti vysoké pokuty. Dřevo se tam pěstuje jako průmyslová plodina. Palisandr je také nyní na seznamu Cites (ohrožených druhů), ale to je spíše díky kácení pralesů v jiných státech a pro zamezení černého obchodu se dřevem. U každého výrobku (dřevo jako takové se vyvážet nesmí) se musí doložit kde a jak se dřevo vzalo a zda nepochází z černé těžby. Toto se kontroluje několikrát (stát, Cites, celní správa, ministerstva živ. prostředí Indie i naše). Bohužel toto na první pohled skvělé nařízení způsobilo, že pěstitelé již nechtějí palisandr sázet, neboť jim to přináší spoustu administrativy. Lze tedy očekávat, že palisadr jako průmyslová plodina časem úplně vymizí a tím se dřevo palisandru, svou zvýšenou cenou, stane lukrativní pro černou těžbu a stane se (tentokrát již skutečně) ohroženým druhem. Zjednodušeno :)

Jak ošetřit nábytek bez laku? (Supernatural, Only stain)

Palisandr Only stain (bez laku, pouze lehce mořený) se v podstatě udržuje pouze setřením prachu málo vlhkým hadrem (ne mokrým). Pokud je nebezpečí potřísnění tekutinami, tak lze tento nábytek naipregnovat voskem (navrhuji kvalitní včelí vosk na nábytek, déle vydrží a vrstva vosku se nemusí tak často obnovovat). Popř. lze aplikovat olej na nábytek. POZOR, po nanesení vosku či oleje nábytek o trochu ztmavne, proto si nejdříve zkuste změnu odstínu na nějakém místě, které není vidět (šuplík, spodek nábytku apod.)
Pokud došlo k mechanickému opotřebení barvy (Only stain) použijte mořidlo „Druchema Lihové mořidlo palisandr“ (zkuste nejdříve někde na méně viditelné části). Na nanesení doporučuji místo štětce použít bavlněný hadřík a pokud jsou tmavší části hodně tmavé, tak namořit pouze světlejší části.

Jak ošetřit nábytek s lakem?

Ošetřování lakovaného nábytku není vůbec potřeba a spíše vede k znehodnocení laku (navíc a jen mezi námi, veškerá chemie vůbec nefunguje a to včetně odpuzovačů prachu a jiných výmyslů). Tyto všechny přípravky jsou na lak agresivní (snad krom vosků, ale ani ty nejsou potřeba, pokud je nábytek lakovaný). V laku jsou totiž mikroskopické trhlinky, které někdy mohou být až k samotnému dřevu (hovoříme tak o 1%, jelikož lak má více vrstev) a touto trhlinkou se může, eventuelně přípravek dostat pod lak, který následně zničí. Nábytek plně stačí otřít vlhkým hadrem, v případě potřeby s trochou saponátu.

Proč nepoužíváme mechanické pojezdy?

Jelikož je nábytek z kvalitního masivu s dlouhou trvanlivostí (při šetrném zacházení i několik generací) nemá většina našich šuplíků kovové pojezdy, které mají trvanlivost nepoměrně kratší… Pokud se snad stane že dřevěné pojezdy zadrhávají, lze je lehce obrousit a pro snazší manipulaci lze pojezdy natřít kvalitním voskem, šuplíky se pak lépe otvírají.

Pošlete mi vzorek jednotlivých barev?

Vzorky nezasíláme. Palisandr je dosti členité dřevo s výraznou kresbou a malé kousky (vzorky) jsou spíše zavádějící než plnohodnotný vzorem barvy. Dřevo palisandr se skládá z tmavé a světlé části dřeva a ty se projeví až na větší ploše. Opravdu je lepší si udělat výlet k nám na showroom (event. Máme ještě showroom v Bratislavě) a podívat se na barvy ale i na výrobky. Býváme zde i v sobotu, zhruba od 11 – 13hodin.
Na barvy se můžete podívat zde https://www.indickynabytek.cz/info/12-vzornik-barev-nabytku

Mohu na showroomu zaplatit kartou?

Ano, na místě lze platit kartou či v hotovosti.

Nezvládám udělat objednávku, pomůžete mi?

Zcela jistě, zavolejte v pracovní době na naše tel čísla 317 700 862 nebo 608 766 700 a můžeme udělat objednávku po telefonu.

Vyhlédl jsem si set stolu a židlí – není skladem.

Co se týče setu, je lepší objednávat zvlášť stůl i židle (židlí je obvykle v setu několik druhů), event lavice. Tam také zjistíte kolik kusů je skladem a v jakých odstínech.
Odstíny: https://www.indickynabytek.cz/info/12-vzornik-barev-nabytku
Stoly: https://www.indickynabytek.cz/33-jidelni-stoly
Židle: https://www.indickynabytek.cz/34-zidle
Lavice: https://www.indickynabytek.cz/35-lavice
Sety nejsou nijak cenově zvýhodněny, můžete si vybrat stůl a k němu libovolné židle.

Mnou vybraný kus není skladem, kdy ho dostanu?

Je lepší se zeptat přímo na produkt a jakou barvu chcete. (u produktu je tlačítko „Položit dotaz na tento produkt“ Obecně je to tak, že kus můžeme přebarvit (do tří týdnů a pokud je skladem barva Supernatural nebo pro barvu Natural i Only stain) nebo je již na cestě v kontejneru. Poslední možností je objednávka zboží v Indii. Zboží na objednávku je k dodání za tři měsíce (ona jen cesta z Indie trvá okolo 50-ti dní) a požadujeme zálohu 30% z ceny.

Mnou vybraný kus je skladem, kdy ho dostanu?

Obecně platí, že se snažíme zboží skladem vyexpedovat co nejdříve – obvykle druhý den po obdržení objednávky a následné kontrole kusu.